CENTRUM PŘÍRODOVĚDNÝCH A TECHNICKÝCH OBORŮ     loga bila CPTO WEB M

                                                                                                                                 Univerzita Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem

            Ing. et Ing. arch. Rudolf Müller

Česká 69, 664 31 Česká

IČ 704 96 153

Ing. arch. Petr Kadaňka

Bořetická 4, 628 00 Brno

IČ 031 75 600

Ing. arch. Jaromír Walter

Vodova 98, 612 00 Brno

IČ 146 35 496

MullerKadankaWalter

Kompaktní kubická hmota objektu navrženého arch. Müllerem, arch. Kadaňkou a arch. Walterem je v exteriéru definována přiznaným diagonálním nosným systémem – každé kosočtverečné pole je vedeno přes dvě podlaží, aby došlo k optickému zmenšení hmoty a zjemnění vnímání z perspektivy chodce. Tento surový a zároveň elegantní vizuál je inspirovaný průmyslovým charakterem oblasti; diagonála jakožto možný zástupný symbol technického přístupu je na území města mnohokrát zopakována. Upřednostněné východisko je podpořeno druhým koncepčním přístupem, který se ve spojení s přírodními vědami nabízí – prací s krajinou (konkrétně s modelací terénu ve smyslu plynule a účelně

uspořádaného prostředí).

Jednotlivé fakulty jsou soustředěny do solitérní hmoty, která funguje jako prostorový průsečík kompozičních os tvořených budovami umístěnými výše. Právě komponování na osu a průzory jsou pro areál charakteristické. Parkování v požadovaném objemu je umístěno pod terén s cílem maximálně využít jeho morfologie. Prostorově jasně definovaná křivka vytváří cíp, jehož přizvednutím vzniká horizontální podnož vklíněná do svahu. Ta umožňuje jednoznačné ukotvení v prostoru území, navíc nenásilně označuje vstupy a vjezdy do objektu.

Navržený objekt je koncipován obecně jako obvodový provozní dvojtrakt s vloženým atriem, které probíhá skrze celou hmotu. Členění na dva trakty není ortodoxní, místy je porušeno vložením třetího traktu (např. řešení požadavků na nepřímé osvětlení) nebo vysunutím hmoty do prostoru atria (zvýraznění konkrétních funkcí). Chodbový trakt zde supluje vnitřní veřejný prostor – libovolně se rozšiřuje, smršťuje, místy dobíhá až k fasádě a pocitově propojuje exteriér s interiérem. Ústí do něj rovněž čtyři komunikační jádra, dvě schodišťová a dvě výtahová, umístěná diagonálně naproti sobě. Studie v této chvíli počítá se dvěma osobními výtahy (jeden pro cca osm osob) a jedním nákladním, který bude v běžném provozu a pojme až dvojnásobný počet přepravujících. Jakkoliv nepravidelně lemuje chodba atrium, základní princip zůstává stále stejný – pohyb koncentrovaný kolem středové vertikály.

Celý návrh ke stažení ve formátu pdf

JSN Mini template designed by JoomlaShine.com