CENTRUM PŘÍRODOVĚDNÝCH A TECHNICKÝCH OBORŮ     loga bila CPTO WEB M

                                                                                                                                 Univerzita Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem

Podbabská 1014/20, 160 00 Praha 6

IČ 601 93 280

VPU Deco Praha

Půdorysným základem návrhu VPÚ Deco Praha a. s. je široké pravoúhlé O: jediný objekt s jednoduchým obrysem, minimálním obvodem přirozeně osvětlených fasád zajišťujícím nekompromisní naplnění stavebního programu a objemem nekonkurujícím existujícím stavbám. Šířka „óčka“ byla stanovena podle rozměru největší dosavadní budovy a de facto odpovídá i délce před časem zbořeného objektu, na jehož místě bude vystavěn nový. Hloubku objektu pak určila premisa, že monoblok na severní straně, nad úrovní terénu před stávajícími přednáškovými sály, bude mít pouze 4 nadzemní podlaží, aby přes něj bylo z dnešních budov i nadále vidět na jižní horizont města, nejpůvabnější konfiguraci lokality – České středohoří a vyhlášenou místní atrakci a pozoruhodnost, zámek Větruši.

Po usazení základního kubusu se hledal optimální způsob jeho vnitřního rozčlenění na menší části, aby se naplnily představy o logickém uspořádání funkčních a provozních celků (jednotlivé katedry, vedení, přednáškové sály, stravování atd.) a přehledných komunikačních trasách jak vnitřních, tak ve vazbě na bezprostřední i širší okolí. Zároveň se tím získávaly další fasády s denním osvětlením.

Výřez v severojižním směru rozdělil budovu na dva lichoběžníky a + b, zajišťující preferovaný výhled přes údolí Labe i z vnitřních fasád a umožňující vstup do vnitrobloku ze severu, od stávajících přednáškových hal, a o jednu úroveň níž z jihu, od stanice MHD v ulici Klíšská.

Přes severojižní nároží CPTO bylo vloženo druhé Véčko ve směru prodloužení přístupové cesty, které z bloku b odděluje ještě třetí část c. Že je vstup na nároží 1. patra považován za hlavní, je akcentováno výrazným ustoupením fasády přes dvě podlaží, které zároveň nahrazuje markýzu nebo jiný kryt vstupního předprostoru. Druhé V se s prvním protíná v těžišti primárního kubusu. V průsečíku tras je navrženo centrální komunikační jádro s triplexem panoramatických výtahů a ústředním otevřeným schodištěm propojující všechna podlaží. K vnějším rohům tělesa stavby je od jádra v zásadě stejně daleko a chodby ve 2. až 4. patře vytvářejí víceméně písmeno H, v němž propojení bočních linií tvoří můstky před výtahy a schodištěm ve vertikálním jádru.

Vjezd do parkingu s 231 stáními je tunelem ústícím ve 2. suterénu a navazujícím na odbočující komunikaci z plánovaného kruhového objezdu na křížení ulic Londýnská a Klíšská.

Celý návrh ke stažení ve formátu pdf

JSN Mini template designed by JoomlaShine.com